Brev:
Afviser pludselig skemad
11. marts 2024
Alder:
6 mdr.
Afviser pludselig skemad
Kære Helen
Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med maden - indtil nu. Pludselig bliver han rigtigt ked af det, brokker sig, når jeg nærmer mig med skeen og hvis jeg forsøger flere gange, så ender han med at græde. I det hele taget virker han mere utilfreds og er svær at gøre tllpas, men det er jo klart, når han ikke spiser!!
Jeg har forsøgt med mange forskellige smage og konsistenser, og vi er også så småt begyndt med kød og fisk. Jeg ved ikke om det er derfor at han pludselig protesterer?! Jeg prøver også at lade ham styre tempoet mere selv, men det fungerer heller ikke. Jeg har forsøgt at tilbyde lidt bryst før maden - uden held. Jeg har forsøgt at gøre ham lidt ekstra sulten, også uden succes!!
Han drikker rigeligt med mælk hos mig, og søger brystet hyppigere nu, hvor han ikke spiser så meget skemad. Det er selvføli okay, men han skulle jo meget gerne begynde at spise mere mad og drikke mindre mælk, så jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre nu??!
Lige nu holder jeg en pause fra skemaden, men det gør jo, at han sætter mælkebehovet ekstra op, så nu ammer han også ekstra meget om natten, hvilket er frustrerende, da han faktisk var begyndt at kunne sove nogle længere stræk.
Jeg kan mærke, at det påvirker mig, at han ikke sover om natten, han kan vågne hver time for at amme og jeg har virkelig brug for min nattesøvn. Hvad skal jeg gøre og hvordan får jeg ham til at spise igen?
Tak fra
En træt og lettere frustreret mor